Recent Posts

Pages: 1 ... 8 9 [10]
91
F Serie / Re: Tankgeber F800GT
« Last post by schuppi on June 17, 2025, 09:50:09 PM »
Hallo
Ich denke, die Antwort habe ich schon geschrieben. Funktion der Warnleuchte und der gefahrenen Strecke nach einschalten
der Warnleuchte ( Bordcomputeranzeige mit BordcomputerSA gefahrene Strecke nach erreichen der Kraftstoffreserve >> Seite 33 der Betriebsanleitung )

Wahrscheinlich ist durch abklemmen der Batterie der Rechner für diese Anzeige zurückgesetzt worden, rechnet neu nach dem Nachtanken (größer 3 Liter).
Die Funktion der Warnleuchte für Kraftstoffreserve läßt sich mit dem GS911 > Kombiinstrument > Ausgangstest > ansteuern der Warnleuchte
überprüfen
92
F Serie / Re: Tankgeber F800GT
« Last post by Mopetfahrrer-K1200RS on June 17, 2025, 11:19:10 AM »
Hey schuppi, es geht um die Benzinrestanzeige, heißt wenn die Benzinrestanzeige von 0km anfängt nach den gefahrenen km zu zählen. Diese Anzeige funkrioniert nicht mehr. Die Anzeige ist nicht bei jedem Motorrad installiert. Bei meiner F800GT war diese Anzeige bis vor kurzem intakt. Leider weis ich nicht, warum diese nicht mehr angezeigt wird. Selbstverständlich kann ich nach gefahrenen 350km tanken fahren, aber darum geht es nicht, es geht darum, dass ich diese Anzeige gerne wieder aktiviert haben möchte. Daher meine Frange, kann man diese Funkion evtuell wieder mit dem GS 911 wieder herstellen oder hat jemand eine Idee, wie ich diese Restanzeige wieder aktiviert bekomme.
mfg
Mopetfahrrer -K1200Rs
93
F Serie / Re: Tankgeber F800GT
« Last post by schuppi on June 16, 2025, 10:30:11 PM »
Hallo

Wenn nun nach Ersatz der Batterie die Kraftstoffwarnleuchte nicht eingeschaltet ist, befinden sich wahrscheilich
mehr als 3 Liter Kraftstoff im Vorratsbehälter und es müßte erst bis zu einschalten der Leuchte gefahren werden.

Möglichkeit zwei, volltanken und damit ein zurücksetzen des Zählers sicher zu stellen.

Hoffe es hilft 8)
94
On my XR, the connectedride app fetches and makes available information like the speed limit for your current road.

My phone also records my rides, and available information from the motorcycle like speed, rpms, throttle, lean angle, G forces, etc..  Very nice for when I tag along on a fun route with someone -- I automatically record it. :)

whilst visualisation of the current speed limit is great - who else is it sending the info to about how you rode the bike

tech like this will one day get bikes banned

people using google maps have already brought fake roadworks and almost total grid lock to the UKs road network....
95
GS-911 / Re: BMW r1250GS/A Daytime Running Light EU vs USA
« Last post by botus on June 16, 2025, 08:41:27 PM »
Yes a great update, I had it config'd within an hour of getting the  email notification.   ;D


I looked up the switchgear - def a different unit for USA Mkt - so does the new retrofit for EU DRL remove the error in diagnostics?

Description Design: Button, black  For vehicles with Cruise control - X538A=Yes    
For vehicles with Dynamic ESA - X191A=No
and with Daytime running lamps - X202A=No    
Combination switch left       1          61319480151          
   


Description Design: Button, black  For vehicles with Cruise control - X538A=Yes    
For vehicles with Dynamic ESA - X191A=Yes
and with Daytime running lamps - X202A=No

Combination switch left       1          61319480153          
   


Description Design: Button, black  For vehicles with Cruise control - X538A=Yes    
For vehicles with Dynamic ESA - X191A=Yes
and vehicles with Daytime running lamps - X202A=Yes

Combination switch left       1          61319480157    

96
F Serie / Tankgeber F800GT
« Last post by Mopetfahrrer-K1200RS on June 16, 2025, 06:12:28 PM »
Hallo an das Forum!

Hab ein Problem mit meiner F800GT nach dem Wechsel der Batterie. Meine Resttankanzeige hat vorher von 0 km aufwärts angezeigt, wenn die Reserve erreicht war. Nach dem Wechsel macht sie das nun nichtmehr. Da ich von eine K1200RS komme (die einen Foliengeber hatte), weiß ich mir nun nicht zu helfen. Hat jemand eine Idee dazu?

Viele Grüße,

Mopetfahrrer-K1200RS
97
IMHO its just an unnecessary draw on the battery.   It could make the difference of starting or stranded.    I believe some models of the GSA not US were set up that way with no headlight until started.  Not a big deal. 

Thanks.
98
Be sure to check the very 1st box to "sport" from "adventure".    I went back a 2nd time and had skipped over that 1st box.   2nd attempt I checked that box to sport and rechecked all the other following boxes.   Sport screen and icons popped up and everything was functional.
99
GS-911 / Re: Sport IC loaded with GS 911 on GSA 1250 but not available on menu.
« Last post by furylow on June 13, 2025, 05:52:28 PM »
I am experiencing the same issue. I'll upload the logs also
100
Hi Matt

Considering that the OEM horn is actuating when running the output test via the GS-911, it could either be a wiring change (to connect the horn button to the appropriate wiring to trigger the horn) or a software change. We unfortunately have not done this before, so unsure whether that's possible.

If this is something you'd be interested in working with us to test it, send through a full autoscan to support@hexinnvate.com and I'll check with the developers whether we can look at a remote session with your bike to get this checked/logged.

Kind regards
Ruan
Pages: 1 ... 8 9 [10]